Kreta - Dag 3

Andra dagen drev vi mest runt, vilket jag inte har några bilder på. Men på tredje dagen har jag däremot 80bilder bara i min kamera och massa i elins och pappas! Men ni får bara mina bilder än så länge, då det bara de jag har tillgång till just nu :) Hoppas ni överlever! Det var väldigt svårt att välja ut vilka bilder jag skulle lägga ut, men tillslut fick jag göra det oavsett om jag ville eller inte. Så här kommer de;

Dagen började med att åka till Knossos som var ett palats som byggdes samtidigt som egypternas pyramider, vilket är ganska coolt. Tänk vad gamla de byggnaderna är då! Vissa av dem fanns fortfarande kvar, fast många av dem fanns bara grunderna kvar. Coolt var det iaf och massa sten! 

När står elin och tar kort när vi är vid Knossos :)
Lite av någon byggnad
Här är grunderna till någon att alla rum som fanns där, lovar er det var sjukt stort!
Ett vackert träd som stod mitt i allting, gör sig dock inte så bra på bild.
På en sten kröp det även massa massa myror, de hade som en myrstig :)
Efter att vi hade varit och kollat på Knossos åkte vi vidare till Kretas akvarium, det var enormt med massa olika djur, det var maffigt! Utanför visar grekerna än en gång vad de tycker om vägskyltar "de bara finns där, men de betyder inte att man måste följa dem. De är bara rekommendationer."
En äcklig fisk inne på akvariumet, fick inga bra bilder då man inte fick använda blixt och min kamera var för dryg när det var så mörkt :)
Dagen avslutades med en äkta grekisksallad!
Efteråt märkte vi att vinägern vi hade på salladen innehåll 40% alkohol, vi hade kunnat blivit riktigt fulla där!

Kommentarer
Postat av: Putte

ååh:) Jag älskar skylten och alla bilar:D hahahaha..

2010-11-10 @ 23:28:45
Postat av: elin hohohoh

jag har bilder på dig och hajen, får föra över nåndag.

2010-11-11 @ 11:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0