Tour de Värmland - Intervju med banläggaren

Nu publiceras det här snart på TDVs hemsida :)

Namn: Anna Lundqvist
Ålder: 17år, 18år i sommar.

Vad var den största utmaningen med ditt banläggaruppdrag i Tour de Värmland?
– Jag tycker att det svåraste har varit att göra bra långsträckor med vägval. Då området är ganska smalt på ett ställe så har det varit svårt att göra flera vägval, men jag hoppas att jag har lyckats.

Hann du fixa det mesta innan snön eller har du fullt upp de sista veckorna?
– Jag har gjort det mesta de senaste veckorna. Men nu har jag lärt mig till nästa gång att börja tidigare.

Beskriv ditt tävlingsområde
– Området är lättsprunget samtidigt som det är svårsprunget. Terrängtypen varierar ifrån grönområden till stigrikt och flackt. Varierande är ett väldigt bra ord för området.

Vad blir det viktigaste för löparna att vara noga med på dina banor?
– Viktigt är att tänka till en extra gång, det första vägvalet man ser behöver inte vara det bästa. Det gäller även att kunna tempoväxla då terrängtyperna varierar.


Kommentarer
Postat av: Peter Carlberg

Hm konstigt att jag inte fick den tillsammans med Sannas när magnus skickade sannas tankar igår.



Men nu ligger det ute på tdv sidan...

2011-04-06 @ 11:07:22
URL: http://www.pcguiden.org
Postat av: Putte

Trodde att du skulle ha svarat:

Vad var den största utmaningen med ditt banläggaruppdrag i Tour de Värmland?



- Det svåraste var att ställa in rätt skala och mäta banlängden i OCAD :)



(En liten fågel har viskat i mitt öra att det lätt kan bli fel där :P)

2011-04-06 @ 11:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0