Min sommar. Del 1

(Obs! Långt inlägg, men en hel del bilder så det är värt att kolla vidare!)
Jobb
Min sommar har mest bestått av jobb, jobb och åter jobb. Och det var precis så den började, förutom att jag var på jukola i finland innan jobbet verkligen drog igång på allvar. Men som sagt har jag spenderat ett x antal timmar på Vattenlandet i sunne. 

N
ågot som man lär sig hata när man jobbar i en kiosk är bland annat sockervaddsmaskinen, undra hur många sockervaddar jag har gjort.. Fyfan fan för den säger jag bara! Den krånglar och kletar ihop sig och skitig blir den med, detta är en bild på när jag gjorde rent den en dag :)


Min födelsedag
Tillslut kom den efterlängtade dagen som jag har väntat så på. Den 3 juli var en bra dag iår kan man säga. ÄNTLIGEN blev jag 18år och myndig, detta betyder körkort, krogen, trisslotter och massa annat. Även om jag inte kan säga att jag har gjort det där precis... men det kommer snart (har bokat uppkörning iaf, hihi). Mamma väkte mig på morgonen och gav mig packet och annat smått och gott. 


Släkt och mysiga människor kom och firade mig på eftermiddagen, så dagen blev en bra dag!


Grillning
En grillning har jag hunnit med i år, än så länge. Detta skedde den 9juli då caysa, mona och sandra kom hem till mig och myste. De firade mig och vi snackade och skrattade och öppnade paket och käkade. Det blev lite rörigt ett tag. T.ex. vi hade ingen vitlök och vi skulle göra tzatziki... men det löste sig! Något att säga var att innan de kom hem panikåkte jag in till stan för att införskaffa mig en Iphone 4, äntligen var den min! 



D
etta var allt ni fick veta om min sommar för idag, imorgon kommer ett inlägg om resten av sommaren! Värt att läsa det med, hihihi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aaaahhh den där sockervaddsmaskinen alltså... jag kommer aldrig vilja se en sockervadd mer i hela mitt liv, och jag kommer lida med alla som blir tillfrågade att göra sockervadd..! :P

2011-08-07 @ 15:03:59
URL: http://mini-martini.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0