♥ Dag 2 - Mina föräldrar

Mamma
Namn: Britt-Marie Lundqvist
Född: 10 april 1967
Bor: Kil
Jobbar som: Gruppchef över mobilasidan för företag på Telia.

M
amma är en bra person som jag nu står ganska nära. Även om jag aldrig har stått någon person jättenära så är det nog henne jag står närmast. Vi är inte som jättenära-vi-pratar-om-allt utan mer vi vet att vi finns där om vi behöver varandra. Även om jag nästan aldrig utnyttjar det. 

Jag vet liksom inte vad jag ska skriva mer om henne. Hon är den personen jag träffar mest, det är ju inte så konstigt när pappa bor i Örebro. Man skulle kunna säga att jag och mamma är väldigt lika till personligheten: Vi är envisa och har sjukt dålig humor. Vi kan skratta åt ingenting om vi bara har tillräckligt tråkigt.

Pappa
Namn: Pär Lundqvist
Född: 30 Augusti 1960
Bor: Örebro
Jobbar som: Det är svårt att förklara men han är typ datortekniker på Lindé (trukföretag). Han har nu i höst jobbat i Tyskland för att utvecka ett nytt system de ska använda över alla Lindé kontor.

Pappa är en person som jag stod ganska nära, men sen så flyttade han till Örebro. Jag var alltid pappas lilla flicka när jag var liten, men sen kom det andra människor in i bilden... Han flyttade till Örebro och jag flyttade till mamma på heltid. Nu förtiden träffar jag han inte ens en gång i månaden, vilket känns lite tungt. Men det är inte lätt att släppa allt man har här hemma och åka iväg - jag kan inte vara borta hela tiden.

Det finns inte så mycket mer och säga om honom heller förutom att han är grymt smart - kunde han inte ge lite smarthet till mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0