♥ Dag 5 - Min skolgång

Jag vet inte riktigt vart man ska börja säga att man gick i skola.. Men vanligt är nog att säga att den började på förskolan. Det betyder att när jag var 6 år började jag förskolan på ett Lövängen men redan efter en vecka bytte jag till en annan klass på Vikstaskolan för där hade jag alla mina kompisar jag hade haft på dagis. Hade ett toppen år där med världens gulligaste och snällaste lärare. Träffar henne ibland uppe på kil, alltid lika trevligt!

När vi började ettan bytte vi lärare men vi behöll fortfarande samma klass men då kom även klassen som hade gått på Lövängen till Viksta. Trivdes bra och började lära mig mer och mer. När vi sen började fyran så bytte vi ännu en gång lärare. Gick väldigt bra fram till femman-sexan någon gång. Då började jag och min kompis vara "coola" och var lite anti att jobba på bland annat engelskan, svenskan och idrotten. Det var nog de värsta ämnena jag hade då. Men även vi växte till oss och förstod att det fanns bra saker i även de ämnena.

Efter att ha lärt oss ganska mycket i låg- och mellanstadiet gick vi vidare till högstadiet, Sannerudskolan. Detta betydde nya klasser för första gången. Det var lite pirrigt innan vi började. Jag som mina flesta kompisar hade sökt in till Bildklass och kom även in på det. Så hela högstadiet genomled vi massa fler bildpass än vad alla andra elever har behövt utstå. Ja vi tröttnade ganska fort på att rita och måla. Vi genomled 3år på Sannerud.  I högstadiet fick jag även mitt första IG på ett prov (även sista). Detta var när jag och min kompis Caysa fuskade på ett so prov (liten och dum).

Gick ut med ganska höga betyg, även fast jag inte hade lagt ner mig så mycket egentligen. Så när det väl var dags att söka till gymnasiet hade jag inga problem att komma in på det jag ville. Men även fast jag hade betygen så var det svårt att göra själva valet. Hade varit inne på NVES (naturestet) väldigt länge och teknik hur länge som helst. Men när det var en vecka kvar kom jag helt plötsligt på att jag skulle gå entreprenör. Och där hamnade jag.

H
ur känner jag nu att entreprenör är? Jag känner helt klart att jag har valt fel linje, men jag får göra det bästa av situationen. Det vi läser är intressant, men jag är mer intresserad av natur/teknik grejer än lagar. Men nu har jag gått mer än halva gymnasiet, så det är bara att stå ut! Nu är det bara framtiden som kan bestämma hur resten av min skoltid kommer bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0