♥ Dag 7 - 5 bra filmer

Det är svårt att utse de 5 bästa filmerna.. därför tänker jag välja 5 bra filmer som ploppar upp i mitt huvud just nu :) Som ni kanske märker så älskar jag kärleksfilmer, det är bra att drömma sig bort i när den riktiga världen är lite huller om buller. 

A Walk to Remember
Åh, man kan inget annat än älska den här filmen. Den tar verkligen fram alla känslor och man kan bara svämma över när man ser den. Ja, det är svårt att se den här filmen utan att få en tår i ögat (även fast jag nästan aldrig gråter till filmer). 

♥ Pearl Harbor
Helt underbar film men samtidigt kan man lära sig saker. Det mesta jag kan om attacken mot Pearl Harbor har jag lärt mig genom den här filmen. Jag har älskat den här filmen från första gången jag såg den. Nästa 10år sen jag såg den första gången. Men jag kan kolla de 3 långa timmarna om och om igen. Helt kär i en av killarna.

Notting Hill
Måste hålla med Sandra. Hur skön är inte den här filmen? Även fast jag har sett den 100gånger så kan jag inte sluta skratta åt den. En film som funkar vid alla tillfällen!

Dirty Dancing
Hoppas nu att alla mina läsare har sett den här nu! Om inte ladda ner den direkt och dröm bort dig i deras vackra värld. När jag ser på den vill jag också vara där. Jag vill kunna dansa som dom, kunna uttrycka mina känslor som dom. Åh den är bara för vacker. 

The Illusionist
Den här filmen är lite knepig när man ser den första gången.. men man lär sig uppskatta den mer och mer. Och för mig har det även en annan betydelse; för första gången jag såg den var ett viktigt tillfälle i mitt liv :) Mer säger jag inte, men ååh så fint!

Här får ni min lilla kärlek från Pearl Harbor 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0