Makaronerna som inte ville bli kokade


S
eriöst jag kan inte ens koka makaroner längre! Har gjort det tre gånger idag.. eller hur man nu ser på det. Började först att jag skulle koka makaroner till lunch. Kokade lika länge som det stod (brukar aldrig sätta på timer men idag gjorde jag det). Så jag smakade inte för jag litade på timern.. och sen när jag började äta så var de inte klara. Men hungrig som jag var så åt jag ändå.

Sen nu på kvällen skulle jag koka makaroner till imorgon, började med att jag kokade lika länge som det stod (en annan sort nu). Sen tog jag av dom, smakade. Fan inte klara de heller. Sätter på plattan och har i vatten igen, sen glömmer jag bort dem. Sen ropar min syster efter typ hundra år att jag borde kolla mina makaroner. Nu har de såklart kokat bort vattnet och börjat bränna fast i botten. Hur lyckas man?

Så det var bara att slänga dem och sätta på nya. De ställde jag en och en halv minut längre tid på. När det pep tog jag och smakade. Inte klara - på med en minut till. Tänkte "nu måste de vara klara". Hällde ut vattnet och smakade. FAN inte klara nu heller. Fick sätta på yttligare två minuter. Men nu är de iaf klara och färdigkokta. Tänkt vad jobbigt det kan vara att koka makaroner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0