Årssumme 2011

Januar
Började året med att åka till sälen med min familj på pappas sida (samma sak som vi gör i år) Resten av månaden spenderade jag i min säng framför sex and the city och massor med filmer (tror jag hann med runt 40 filmer under januari). Skrev nämligen en lista på alla filmer (fast den har jag tappat bort).

Februari
I februari åkte jag, sandra och oskar stockholm för att börja vår utbildning unga ledare. En mysig helg där vi började lära känna många nya människor och på sätt och vis kom vi varandra närmare oxå (även fast vi alltid har varit varandra nära). Jag åkte även iväg till örebro för att spendera mina närmaste 5 veckor där med praktikmys på Löpex. En underbart trevlig upplevelse och det var superskoj! Helt klart den roligaste praktiken jag har haft och jag tror inte att min praktik nu i januari kommer slå den heller. Tummen upp för löpex! Även i februari spenderade jag mycket tid i sängen framför bra filmer.

Mars
Praktiken fortsatte in i marsmånad med då kom även harald sötungen och hade praktik på löpex :) Trevlig kille det där, så sista veckorna gick väldigt fort när man även hade han att skratta igenom timmarna med. Mars månad betydde även massor med plugg, hade en hel massa under praktiken. Och vi hade dessutom sjukt mycket att skriva inför UF-mässan och UF-tävlingar. Men jobbar man bra så blir det bättre i framtiden och det blev det. Blev en 3:e plats i tävlingen Bästa UF-företag 2011. Yeeeeah. I mars åkte i även iväg på vår andra träff med unga ledare. Denna gång till Siljansnäs och där åkte vi spark, det var kul.

April
Plugghögen minskade inte i april, utan den ökade mera tycker jag när jag läser såhär i efterhand. Massor med plugg tog upp min lediga tid, men även en hel del träning och tävling. Äntligen hade jag kommit igång med träningen. Två SM genomförde jag och båda gick skit. Spenderade mycket tid med naturkunskap och matte, vore roligt att veta hur många ord jag egentligen skrev under april. Känns som om det var typ 100000000000ord? Tog tydligen inga roliga bilder från april heller.

Maj
Tydligen så snöade det den 3 maj förra året. 2011 kan man verkligen säga var ett konstigt år värdermässigt. Maj betyder även den sista månaden i skolan med plugg innan betygen sätts. Så det var mycket panik, allt skulle vara klar och bra betyg ville jag ha. Och det fick jag tillslut med. Massor med nationella i engelska och svenska som gick skit. Tankarna var på helt andra ställen vilket kanske folk förstå nu när jag berättade lite saker i efterhand. hihihihi. Fick reda på att jag fick sommarjobb på Sunne vattenland. Spenderare även den tiden som gick ute i solen med någon bok eller att klippa gräset.

Juni
Skolan slutade jag äntligen var vi fria! Fast innan skolan slutade åkte jag upp till hälsingland i några dagar. Massor med mygg men även sol och shortsdagar! Började även jobba på sunnevattenland som skulle bli mitt andra hem resten av sommaren. Någon gång i juni fick väl folket reda på att jag och oskar var tillsammans ♥ även fast vi hade varit det från maj, hihi

Juli
ÄNTLIGEN FYLLDE JAG 18ÅR! Firade min 18årsdag genomförkyld, vilket sög. Fick lite pengar på min födelsedag så spenderade dem på att köpa en iphone, trevligt trevligt. Är nog en av de mest värda köp jag någonsin har gjort faktiskt. OJ vad den har varit bra! Åkte även till liseberg med världens bästa vänner, en resa att minnas! Sen spenderade vi två dagar i ekshärad på 18årsfest för mona! Roligt roligt. Och som alltid i slutet av juli var det dags för ORINGEN. Superduperrolig vecka fast med superduperdåliga tävlingsreslutat, men det är inte det som är viktigt med oringen. Oringen slutade med en superduperförkyld anna. Började alltså juli som förkyld och slutade även månaden som förkyld. Bra månad annars!

Augusti
Jobbade, jobbade och jobbade. Men tillslut var sista arbetsdagen gjort, det kändes väldigt konstigt fast samtidigt väldigt skönt. Spenderade mina sista dagar med vänner innan skolan började igen. Sista året nu! För att göra något roligt innan skolan började på allvar drog jag, caysa och mona till charlottenberg och shoppade. En rolig dag med massor med skratt och smalare plånböcker. Borde göras om snart tycker jag!

September
Skolan började på allvar och det började bli tråkigare och tråkigare. Tävlingarna gick desstom uselt förutom på stafett-DM då det blev silver i H20-klassen. TOG DESSUTOM KÖRKORT! ÄNTLIGEN! Min syster och hennes pojkvän flyttade i slutet av september så huset blev tomt.

image description

Oktober
Prov och uppgifter stod på schemat. Unnade mig att shoppa kläder istället, bland annat studentklänning. Spenderade även massor med tid framför big bang theory och med oskarposkar.

image description

November
November bestod av plugg, sista veckorna innan en 8 veckors lång praktik låg framför oss. Mitt uppe i det gråa tråkiga beställde vi studentresa till Alanya! Började även kolla om oth-serien. 

December
Spenderade min tid i frykstastugan (praktik). Hade även en trevlig helg med caysa och mona. Idoltittande och julklappsshoppande. Gick även på hockey med min mamma och syster, även fast jag inte gillar hockey var det rokligt. Spenderade julafton med släkt hemma hos oss och nyår hos oskar. Trevligt år!

 


Kommentarer
Postat av: TOVA ♥

tycker du ska vara med i min tävling "Veckans Knas Blogg" http://knasigast.blogg.se/2012/january/veckans-knasblogg-som-veckans-blogg.html#comment

ps. sorry om du inte gillar reklam... :O

2012-01-02 @ 16:29:42
URL: http://knasigast.blogg.se/
Postat av: Anonym

härlig blogg checka gärna våran!

kram :)

2012-01-02 @ 18:36:36
URL: http://kaoooz.devote.se
Postat av: Josefin

Hejsan snygging! :)

Kolla in min blogg som snabbt växt och blir större för varje dag som går; http://improveme.se/josefinenoksson



Kram!

2012-01-06 @ 00:02:08
URL: http://improveme.se/josefinenoksson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0